Micul ucenic al unor securiști bătrâni

Un prieten îmi trimite un link și îmi semnalează că, într-unul dintre cotloanele internetului, un domn Mihai Șomănescu se bate, între altele, și cu mine. M-am dus la articolul respectiv și am încercat să-i urmăresc ideile, dar n-am avut răbdare: e ceva despre Biserică și americani, Hotnews, blogul meu, apare undeva și Mihai Viteazul. Bun, în mod normal nu mi-aș pierde timpul să răspund unui delir, dar ceva mi-a atras totuși atenția. Scrie domnul Șomănescu: „Nu știu cum se face ( sau poate știu, dar nu vreau să spun :)) că părintele nostru scoțian are intervenții punctuale, identice în fond cu cele susținute de dom’ Pantazi.” (E vorba de ziaristul Cristian Pantazi, de la Hotnews, care, într-un editorial recent, „Toamna patriarhului nostru”, amintește în trecere și numele meu. Apropo, merită să citiți acest text de mult bun-simț, dacă nu ați făcut-o deja! Cu excepția judecării prea aspre a Mitropolitului Teofan, sunt de acord cu domnul Pantazi.)

Ceea ce spuneam că mi-a atras atenția la domnul Șomănescu este mica diversiune de tip securistic, bună de impresionat doar proștii: „sau poate știu, dar nu vreau să spun :)” (emoticonul face parte din vocabularul autorului). Nu, domnul Șomănescu nu știe nimic. Dacă ar fi „știut”, dacă ar fi fost ceva de „știut”, ar fi spus-o pe loc și ar fi repetat-o în fiecare zi până acum, spre bucuria multora. Unde mai poți să pierzi asemenea pleașcă? Nu știe nimic și crede că șmecheria cu „știu, da’ nu vă spun” poate ține loc de argumente. Pe vremuri, acesta era argumentul milițienilor: „lasă că știm noi”. Securistul Universității din Brașov, care mă invitase la o „discuție” în noiembrie 1989, pentru că îi luasem un interviu unei dirijoare elvețience ajunse în oraș, avea aceeași replică: „De ce ați căutat-o pe doamna cutare?” Păi, ziceam eu, ca să-i iau un interviu. „Lasă că știm noi de ce ați căutat-o. Și ce ați vorbit cu ea?” Păi, am scris în interviu. „Da? Lasă că știm noi ce ați vorbit.”
Domnul Șomănescu este prea mic ca să fie un fost securist. Nu a prins el vremurile de care vorbesc. Le-au prins însă alții. Domnul Șomănescu nu poate să fie un fost securist, dar vorbește ca ei și atunci nu pot să mă gândesc decât că e micul ucenic al unor securiști mai bătrâni. Și scrie atât de prost și de neconvingător încât, serios, dacă aș fi în locul lor, eu unul mi-aș căuta pe altcineva.

This entry was posted in Dogville. Bookmark the permalink.

83 Responses to Micul ucenic al unor securiști bătrâni

  1. Vicus says:

    Tot mai mulți din ăștia. Sau cel puțin tot mai vocali. Nu știu, mă plictisesc conspiratiile imaginare, dar poate ăștia fac un training inițial în Sankt Petersburg.
    Ăștialalți care suntem sataniști, plătiți de Soros, ne-șomeri, suntem destul de imprevizibili de obicei.

  2. ad.rian says:

    Ne impiedicam de ei, de “binele” lor care il contrazice pe al nostru.

  3. Mihai Şomănescu says:

    Vă cer iertare dacă v-am supărat, dar mă confundați. Eu nu cunosc personal, niciun securist. Cât despre tactici, nici atât. Nu mă supăr că mă faceți securist, și pe Patriarh îl fac ăștia securist. Sau poate m-a pus el să scriu, cine știe?!

    Din păcate, nu aveți contraargumente la ce am scris acolo, ci preferați atacul la persoană. Ok, poate nu trebuia să fac acea glumiță. Dar ca să vă parafrazez, nu vă atac pe dvs, ci aroganța clericală :). În niciun caz nu aș denigra pe cineva, în mod conștient, “în fiecare zi”, cum nu i-aș cataloga argumentația cuiva drept “delir”.

    Oricum, mă simt ușurat când admiteți, cu subiect și predicat, că sunteți de acord cu ce spune domnul Pantazi acolo: ca Biserica să renunțe la ora de religie, să nu mai construiască biserici și s-o lase mai moale cu halloweenul și manualele alea de religie. Oricum toată lumea știe că nu exista dracu’, e o invenție rusească.Să ne modernizăm și noi!

    Frații dvs preoți făcuți șpăgari, bigoți, retrograzi, homofobi, părinții insultați, știți, “ăia cu creierii încinși” , bieții profesori de religie care și-au pierdut pâinea din cauza circului susținut de cei cu care sunteți de acord azi, n-au înțeles nimic din predania Bisericii…

    Dar sunteți un idol la Adevărul și Hotnews, cele mai creștinești gazete din România. Nici nu visau ei la o asemenea armă…

    Autorul delirului vă roagă să-l pomeniți și pe el.

    • Ioan-Florin says:

      Nu, domnule Șomănescu, eu nu v-am făcut securist, iar dvs. nu îmi cereți iertare. Iertarea se cere mai simplu. Dvs ați intrat aici, de fapt, ca să-mi spuneți că nu am „contraargumente”. Mă bufnește râsul: contraargumente la ce? Adică să mă dezvinovățesc că aș scrie articole „pe agenda anti-Biserică”?? Domnule Șomănescu, eu nu am de dat socoteală în fața dvs., ci a altcuiva. Să fiți sănătos!
      Și vedeți că iarăși, și în al doișpelea ceas, dezinformați: d-l Pantazi nu spune în articolul său ca Biserica „să renunțe” la ora de religie, ci: „să revizuiască manualele de religie”. Nu spune să nu mai construiască biserici, ci: „să stopeze procesele deschide de preoți”.
      Și așa mai departe. Mințiți și în al doișpelea ceas.
      Mai degrabă decât să vă „pomenesc”, vă dau un sfat: căutați-vă o altă meserie, nu sunteți ziarist, ci propagandist.

      • Mihai Şomănescu says:

        Va rog eu mult, mai recititi: “Oamenii iesiti in strada si-au amintit de lacomia preotilor transformati in bancomate, de implicarea bisericii in politica, de manualele inepte de religie, de lobby-ul intens pentru religia in scoli, de disperarea ctitoririi de noi biserici pe fiecare metru de spatiu verde dintre blocuri, de calugari si preoti care propovaduiesc idei legionare si anti-occidentale (vezi scandalurile cu cardurile de identitate, cu donarea de organe, cu gazele de sist)”. Deci problema domnului Pantazi este “lobby-ul intens pentru religia in scoli”. Adica s-o lasam mai moale cu convingerea parintilor pentru a-si inscrie copiii la ora de religie…

        Apoi stiti cine face procese si se plange ca Biserica construieste biserici in cartierele ridicate de comunisti: exact organizatiile “eco” care sustin azi eliminarea religiei din scoli, casatoriile homosexuale…Sigur, poate ca nu aveti de unde sa stiti, iar dl Pantazi nu mentioneaza acest “mic” detaliu.Cum nu stiti ca acesti “cetateni” lasa inscriptii pe biserici, injura preotii, etc…Si apoi vedem doar ca “preotii nebuni dau in judecata cetatenii pasnici”. Deci cine minte?

        PS. “Propagandistul” a sters paranteza de care v-ati agatat. Mai grav decat nestiinta este continuarea in nestiinta.

      • Mihai Şomănescu says:

        Nu am scris ca scrieti articole anti Biserica, ci doar ca unele din textele dvs sunt folosite de cei care ataca Biserica la foc continuu, de 5-6 ani incoace. Sigur ca puteti sa interpretati cum doriti, sunteti prea subtil ca sa nu recunoasteti diferenta, dar probabil orbit de vanitate.

        Marturisesc ca n-am mai intalnit un preot care sa-mi raspunda ca in loc sa ma pomeneasca imi da sfaturi…Iertare pentru deranj.

        • Vicus says:

          Domnule Mihai, textele dumneavoastră sunt folosite mai des de cei care lovesc Biserica.

        • Ioan-Florin says:

          @ Mihai Șomănescu „Marturisesc ca n-am mai intalnit un preot care sa-mi raspunda ca in loc sa ma pomeneasca imi da sfaturi”
          Domnule Șomănescu, asta cu „pomeniți-mă și pe mine” a ajuns la noi ca un fel de bună seara la revedere. Dar nu puneți la inimă. Uneori un sfat e mai bun decât o pomenire.

      • Parinte Florin, salutari de la “oficina” Adevarul, iata ca am fost deconspirati ca membri ai unei oculte mai vaste, mai cuprinzatoare. V-am citat in acest articol, ma demasc singur, pana nu ma dibuieste si pe mine acest arhanghel digital.

        http://adevarul.ro/news/eveniment/bunul-samaritean-merge-inclub-despre-protestul-patriarhului-1_563bdf24f5eaafab2c56d43b/index.html

        Un gand bun de peste Canalul Manecii,

        Ciprian Apetrei

    • Gabriela Cîrstea says:

      Domnule Șomănescu,

      Spuneați la un moment dat (sper să nu mă înșel și să fie doar o coincidență de nume) că Nae Ionescu vă este model jurnalistic.
      Iată un citat din prefața scrisă de Nae Ionescu la volumul „Roza Vânturilor”, reeditat în 1990:
      „Eu nu știu dacă în activitatea mea gazetărească se găsesc schimbări de atitudine. Nu știu, pentru că nu m-am gândit la asta. Și nici n-am să mă gândesc. Eu știu că nu m-am născut din capul lui Jupiter – și cu atât mai puțin gata înarmat, ca Pallas Athene. Știu doar atât, că sunt un biet om care încearcă să înțeleagă ceea ce se petrece în jurul lui, și care își dă seama că instrumentul acesta de înțelegere nu se creează decât încet-încet, printr-o atentă, umilă și stăruitoare aproximare a vieții.”

      Și mai ziceați (dvs., nu Nae Ionescu): “Am fost, rămân și voi fi, în continuare, fidel principiului: faptele, înainte de toate.”

      Vă las pe dvs. să trageți concluziile.

  4. Moise Camélia says:

    Envoyé de mon iPhone

    >

  5. arakelian says:

    Parinte, iarta-l ca nu stie ce face.
    Nici macar nu merita un articol pe blog aici…

    • saas says:

      Adevarat Dnule arakelian
      Parintele Ioan-Florin este cred prea corect si a publicat toate postarile cind ar fi putut foarte bine sa le uite ( cind altii ar fi ”uitat’ totul ) Aici e buba unii uita altii poarta povara. Poate de aceea altii si-au luat lumea in cap si s-au dus cit mai departe pina in Scotia. Dar poate mai bine asa ca nu cumva sa uitam sau sa ne para rau dupa ”balcaniadele” de aces fel. Nu stiu de ce dar citind presa din tara nu pot sa nu constat o degradare generala a tot ce apare : scandaluri , cancane, false denuntari, jumatate de adevaruri sau minciuna, atacuri de tot felul in general, cind nu este vorba de instigari sau minciuni gogonate. Unii nu au ce face, se cred importanti si se trezesc scriind, propavaduind un “drept la exprimarea libera” Are insa si libertatea (am vrut sa sciu literara dar nu se aplica) limitele ei.Cind vad asemenea elucribatii (temenul i-mi apartine si nu exista in DEX – inutil de a pierde timpul de a cauta ce inseamna) ma apuca un dor teribil dupa profesorul meu de limba romana din liceu care ne-a suierat o data peste umar iesind din clasa cu pletele in vint (cine l-au avut profesor stie despre cine este vorba nu cred ca au existat in Romania doi asemanatori) ca mai bine sa dam teza goala (sau sa scriem acolo citeva strofe din Luceafarul), ca sigur luam nota 4 poate 5 , decit sa scriemi timpenii si sa luam 3! (2 era pentru copiat). Cit despre treaba cu stiu dar nu vreu sa spun sau ”spune tu totul si pune pe hirtie ca noi oricum stim deja ” multi dintre noi cunoastem cintecul iar dnul MS poate sa se duca si sa se culce linistit. Poate ca da este posibil ca cineva sa-l fi scolit pe el si de aceea s-a apucat de scris , sperind ca ”iaste” ceva, sau poate ca a fost inspirat de nu stiu ce fel de ideolog in speranta unei posibile discordii. Sau poate cine stie blogul acesta deranjeaza pe cineva care simte ca-i fug pietrele de sub talpi si se teme ca va cadea….De fapt cine este domnul MS si ce vrea el ?

  6. Sorin says:

    Parinte Ioan-Florin Florescu, imi pare rau, dar sunteti neconvingator. Daca v-ati vedea de cele bisericesti, adica sa pastoriti sufletele romanilor si sa faceti misiune printre cei care si-au pierdut credinta si daca ati da sfaturi duhovnicesti pe care sa le transpuneti in literatura, probabil ca ar fi mai bine, ati fi in rostul firesc. Adica incercati sa fiti Preot inaine de a fi jurnalist.
    Sfintia Voastra e intelectual. Deci crede ca are datoria de a fi critic cu Ierarhia, laolalta cu toate vedetele intelectuale din tara si cu presa critica neoliberala.
    Dar le faceti jocul din orgoliu.
    Stiu ca ati avut de patimit sub Patriah pe vremea cand era Mitropolit la Iasi, insa nu va dati seama ca, prin conjugarea indirecta a rolului de cerber al Iaerarhiei cu oficinele Hotnews, Adevarul, Antena3 samd, sunteti folosit in lupta lor impotriva Bisericii.
    Este adevarat, PF Daniel are multe lacune in relatia cu oamenii, a birocratizat Patriarhia si are aceasta ambitie de a ridica o catedrala care pare peste puterile noastre, a clericalizat totul in jur (mai ales interfata “sa” cu lumea, trustul Basilica), din acelasi motiv are un birou de PR jalnic, insa ni se pare lipsit de intelepciune sa profitati de drama din “Colectiv” ca sa va faceti un soclu de olimpian excentric (in sensul de original).
    Cat despre politica, lasati-o la altii sa o comenteze. Cel pentru care ati facut atata presiune in campanie, Iohannis, s-a dovedit un autist care nu intelege nimic din ce il inconjoara.
    Nu stiti mai bine din Scotia, chiar daca aveti acces la presa din Romania, cum stau lucrurile in tara. Presa are, in mare masura, o agenda antinationala si globalista. Sa te laude Hotnews sau sa te foloseasca in demonstratiile lor ar trebui sa va dea de gandit.
    Ar fi bine sa renuntati la rolul de vedeta intelectuala, chiar daca este o postura datatoare de satisfactii personale. Se vede ca va simtiti bine in rol, dar oare va foloseste?
    Scrieti pagini memorabile atunci cand nu interveniti in chestiuni fierbinti din tara. Nu v-am auzit insa glasul cand a fost cazul, adica atunci cand au fost discutii aprige in ceea ce priveste legi cu adevarat distructive, asa cum este legea antinationala 193/2014 initiata de Crin Antonescu sau cea asa numita a “antidefaimarii” initiata de Dragnea. Sunteti extrem de selectiv cand deveniti vocal. Eu nu cred ca din reavointa, ci dintr-un motiv mult mai omenesc: sunteti vanitos.
    Luati sfatul meu fara obida; imi pare foarte rau sa vad un om de certa valoare intelectuala folosit de asemenea oficine (atacurile impotriva Bisericii dureaza deja de ani buni, dar s-au intetit din campania electorala pentru prezidentiale) in incercarea lor de a impune o agenda total straina de crestinatatea romanesca.

    Fiti binecuvantat impreuna cu toata familia Sfintiei Voastre!

    • Ioan-Florin says:

      mulțumesc pentru grijă și binecuvântări. Altfel, aveți mult tupeu să-mi spuneți ce cred eu („Sfintia Voastra e intelectual. Deci crede ca..”) și să-mi recomandați ce să scriu și ce nu. Iar când spuneți, de nu vă mai încape singularul, că „ni se pare lipsit de intelepciune sa profitati de drama din “Colectiv” ca sa va faceti un soclu de olimpian excentric”, sunteți de-a dreptul și fără obraz. Eu „profit” de o dramă?? câtă ură puteți avea pe mine ca să ajungeți la acest cinism?

    • danielamck says:

      Acestia sunt crestini din cate inteleg eu Noul Testament : http://www.abnews.ro/actual/item/5651-se-poate-alba-iulia-va-renunta-la-artificiile-de-1-decembrie-banii-vor-ajunge-la-victimele-din-colectiv-foto-video
      In alta ordine de idei, aici sunt cateva fapte necontestate:
      Iisus nu a fost crestin, a fost evreu
      Fariseii nu au fost oameni rai pe vremea lor – erau cei care mergeau la biserica de fapt. Iisus a fost suparat pe ei pentru ca devenisera atat de aroganti incat vorbeau in locul lui Dumnezeu.
      Iisus s-a amestecat cu tot felul de oameni (colectorul de taxe de examplu, femeia de la fantana, etc), si pana la urma a facut din apa vin la nunta din Cana pentru ca a vrut ca petrecerea sa continue.
      Si acum spuneti-mi dumneavoastra de ce un preot, orice fel de preot, ar trebui sa suporte o lege care interzice promovarea genocidului? De unde stiti ca Dumnezeu vrea sa omoare toti evreii – a sunat la telefon aseara si a spus ca ii pare rau ca a ales ca fiul lui sa se nasca evreu? Cine credeti ca au fost fascistii nostri? Oameni buni care din greseala l-au omorat pe Iorga si multi altii? Oameni credinciosi care din nestiinta au trimis sute de mii de evrei si tigani la moarte? Sau credeti ca dumneavoastra aveti dreptul de a decide cine are drept la viata si cine nu?
      Eu nu am avut onoarea sa-l cunosc pe Pr. Ioan Florin, dar din cate am citit are tot respectul meu si al sotului meu (preot si el, sotul meu anti-fascist convins si mandru ca este). Dumnezeu sa va ierte ma rog eu, dupa cum spunea bunica mea aproape analfabeta si suta la suta credincioasa (si anti genocid)!

      • saas says:

        catre danielamck :
        Mintuitorul a fost evreu si a devenit (sau s-a crescut, sau s-a marit), crestin. . El a evoluat spre o noua spiritualitate.Eu vad o diferenta de nuante. Parinte oare gresesc?

        • Ioan-Florin says:

          Iisus nu „a evoluat” pentru că el este același dintotdeauna. Nouă ne-a adus o „evoluție” (noi zicem desăvârșire) în înțelegerea Scripturilor, a cuvântului lui Dumnezeu. Aici e un lucru foarte interesant: din punct de vedere dogmatic, nici măcar despre Biserică nu se poate spune că a evoluat din „ceva” (din iudeo-creștinism). Aceasta este numai creșterea ei istorică. Dar Biserica, spun Părinții, a fost aceeași de la începutul lumii. Noi, oamenii, am crescut în ea, în istorie.
          Ca neam omenesc însă, Iisus s-a născut evreu și a murit pe cruce evreu. Cum ne spune el însuși: „mântuirea este din iudei” (Ioan 4,22).

        • Oarecare says:

          Saas,

          Iisus nu ar fi putut să devină creştin (adept al Său), pentru că El este întemeietorul creştinismului. 🙂

          Pe engleză e mai clar:

          Christ-ian : follower of the Son of God

      • Oarecare says:

        De ce ar sau n-ar „trebui să suporte o lege…”? Cred că aţi făcut o greşeală de tipar.

        Permiteţi-mi să vă editez puţin ultimele două paragrafe:

        „Şi acum spuneţi-mi dumneavoastră de ce un preot, orice fel de preot, n-ar trebui să suporte o lege care interzice promovarea genocidului? De unde ştiţi că Dumnezeu vrea să omoare toţi evreii – a sunat la telefon aseară şi a spus că îi pare rău că a ales ca fiul lui să se nască evreu? Cine credeţi că au fost fasciştii noştri? «Oameni buni» care «din greşeală» l-au omorât pe Iorga şi pe mulţi alţii? «Oameni credincioşi» care «din neştiinţă» au trimis sute de mii de evrei şi ţigani la moarte? [Unii ar zice că da.] Sau credeţi că dumneavoastră aveţi dreptul de a decide cine are drept la viaţă şi cine nu?

        „Eu nu am avut onoarea să-l cunosc pe Pr. Ioan-Florin, dar din câte am citit are tot respectul meu şi al soţului meu (preot şi el, soţul meu e anti-fascist convins şi mândru că este). «Dumnezeu să vă ierte mă rog eu», după cum spunea bunica mea aproape analfabetă şi sută la sută credincioasă (şi anti-genocid)!”

        Conversaţii despre incompatibilitatea Mişcării Legionare cu creştinismul s-au mai încercat şi acum patru ani (Alexandru Racu, Gheorghe Fedorovici, Mircea Platon) şi nu au dus nicăieri.

        Vă spun ca să nu vă pierdeţi vremea…

  7. Sorin says:

    Da, profitati de ea ca sa va faceti imagine, Parinte. Asa se vede din afara. Sigur ca tot comitetul de doamne crestine o sa sara in sus sa va apere. Nu stiu cine o sa va apere insa de Sfintia Voastra.

  8. Mihai-Radu says:

    Ziariștii cu talent știu să ne facă curioși despre nimicuri.
    Eu sunt curios ce ați fi scris dacă în articolul lui Mihai Șomănescu ar fi lipsit expresia – Nu știu cum se face că

  9. Silvia Vitalaru says:

    Mie mi se pare penibil sa discutam asa ceva. E greu de crezut ca cineva poate concepe sa-si faca imagine profitand de tragedia asta. Insa ne putem spune parerea, asa e liber, asa e democratic si normal. Spuneti ca s-au intetit atacurile la adresa Bisericii, dar eu, din ceea ce vad, va spun sincer ca Biserica a generat situatia asta. A devenit vulnerabila prin ineptiile din manualele de religie din preuniversitar, prin atitudinea anumitor clerici care si-au facut de ras vesmantul. A facut ca parintii sa nu-si mai doreasca studierea religiei de catre copiii lor, ca tinerii sa dispretuiasca Biserica ca institutie, sa nu-i inteleaga alegerile si manifestarile. Se simte nevoia reala de implicare in comunitate a Bisericii. Am vazut asemenea parohii, le-am admirat la modul cel mai sincer, insa, din pacate, sunt prea putine. Atata vreme cat Biserica o sa vina in manuale si in declaratii cu explicatii de genul “Halloweenul e o sarbatoare satanica” si “ascultand muzica rock suntem introdusi intr-o atmosfera satanica” (citatele sunt aproximative, dar le pot cauta alaturi de alte enormitati pe care le-am vazut), incep sa cred ca reprezentantii Bisericii propovaduiesc o viziune complet retrograda asupra lumii care ii inconjoara, incurajeaza atitudinea generala de dispret tot mai accentuata fata de aceasta institutie, care ar trebui sa fie un stalp al comunitatii si un stindard al spiritualitatii noastre, si demonstreaza lipsa de apreciere totala a spiritualitatii altor popoare de mult disparute. Gandind pe aceasta axa, putem sa le dam dreptate celor de la ISIS care au daramat un templu vechi de mii de ani doar fiindca il considera creatia lui Satan. In fata unei asemenea ignorante, ma cuprinde disperarea…

  10. Razvan says:

    Parinte,

    Problema cu un troll este ca daca il contrazici, castiga. Daca esti de acord cu el, castiga. Daca, ii raspunzi – orice – castiga. Daca il bagi in seama, castiga. N-a auzit nimeni de acest troll si bagandu-l in seama, el isi trage seva din raspunsul dvs.

    Pana nu i-ati raspuns, nu auzise nimeni de el. Acum, ca l-ati bagat in seama, o sa ia raspunsul dvs., o sa il rastalmaceasca si o sa profite ca sa devina (un pic) mai vizibil pe seama credibilitatii si renumelui dvs.

    Un om de stat roman (nu mai stiu care) ar fi spus ceva de genul: “Daca ii raspunzi unui prost, problema este ca te trezesti intr-o conversatie cu el”.

    Internetul e mare si suporta orice. Oricine poate zice orice despre orice/oricine altcineva. Nu merita sa va irositi, audienta d-lui cu pricina este cu totul alta decat a dvs. (asta in cazul fericit in care are vreuna).

    • danielamck says:

      Si atunci ce facem? II lasam pe trolls sa ii educe pe cei care vin dupa noi? Adevarat, nu am auzit de Mihai Somanescu pana acum, dar sunt destul de sigura ca nu voi mai auzi nici de acum incolo – nu am nici un interes sa mai citesc ce are de spus. Dar imi pare bine cineva a raspuns, acum stim ca nu toti sunt de acord cu mesajele pline de ura

  11. Mara M says:

    Mi-e greu sa citesc sau sa-l citesc pe domnul citat! 😀 Sa ma anuntati cat e scorul 😀

  12. Eugenia says:

    Uffffffffff, urat mai arata …. ”dialogul” asta.
    Mai ales atunci cand e purtat de oameni care -teoretic- sunt de aceeasi parte a baricadei….

  13. eusuntdevina says:

    Si mie mi se pare dureros ca un preot sa huleasca pe un om pe blog, public, oricare ar fi omul acela pentru ca a pus un smiley face si niste paranteze si sa foloseasca in limbajul de “intelectual” cuvinte precum: securist, prost, obraznicie si alte balacarii “demne” de comentariile din ziarul adevarul si alte tabloide.

    Cuvintele folosite de catre o persoana cred ca spun destule despre persoana care le foloseste.

    Bine a spus Mihai-Radu, daca nu ar fi fost acele paranteze ce ar fi scris. Oricum observatiile domnului Mihai Șomănescu sunt bine punctate si nu este singurul care a observat faptul ca diverse afirmatii nu sunt la locul lor.

    Cat despre viziunea retrograda a Bisericii care este elevata de catre mass-media vanduta intereselor anti-nationale (vedeti noua declaratia a parintilor de la Prodromu http://www.activenews.ro/stiri-social/Schitul-Romanesc-Prodromu-de-pe-Muntele-Athos-scrie-poporului-roman-Revolta-oamenilor-este-dirijata-de-forte-OSTILE-tarii.-Oameni-care-urasc-poporul-roman-se-folosesc-de-moment-pentru-a-instaura-o-noua-ordine-antihristica-126662) vedeti si acest articol despre muzica http://manastirea.petru-voda.ro/2015/11/11/recviem-pentru-un-vis/

    Doamne lumineaza-i pe parintii si mai marii nostri si da-ne noua tuturor duh smerit, duh de pace, duh de pocainta.

    • Vicus says:

      Nu e oarecum bizar ca parintii de la Prodromu sa decida a se adresa poporului roman musai trimitand o scrisoare direct la ActiveNews? Ar fi fost interesant sa vedem o copie. In fine, in locul lor ma adresam Patriarhiei, reprezentantii oficiali ai credintei in Romania, nu? Intelegi ce vreau sa zic?

      • Ioan-Florin says:

        Cine poate să-mi explice de ce nici Patriarhia, nici Mitropolia Moldovei și Bucovinei nu au difuzat (încă) scrisoarea de la Sfântul Munte?

        • Mihai-Radu says:

          Nici Patriarhia și nici Mitropolia Moldovei nu preiau hotărârile sinodului Greciei împotriva actelor cu chip și nici a celor din Sfântul Munte Athos împotriva papistașilor. Documentul a fost publicat de Laurențiu Dumitru https://sfantulmunteathos.wordpress.com/2015/11/12/scrisoare-deschisa-a-parintilor-de-la-schitul-romanesc-prodromu-din-muntele-athos-catre-poporul-roman-cel-dreptcredincios-avand-ca-tema-miscarile-stradale-si-revolta-impotriva-decaderii-societatii-r/

          • Ioan-Florin says:

            Am înțeles că nu le preiau. Da de ce nu le preiau? Mai ales asta, ultima scrisoare, care apără Biserica, – nu?

          • Mihai-Radu says:

            Nu poți pe unele să le iei și pe altele să nu le iei, ori le iei pe toate, ori nici una.
            Doar când se mai văd în persoană, mai dau câte o mărturisire dimpreună.

          • Ioan-Florin says:

            Întrebarea era și rămâne asta: da de ce nu le preiau? De ce nu sunt măcar citate ca știri??

          • Mihai-Radu says:

            Binecuvântați părinte,

            Biserica Ortodoxă Română și-a împământenit o înțelegere flexibilă a negației în sensul de ordonare a priorităților cum se vede în înțelegerea sintagmei “milă vroiesc, iar nu jertfă” din Sfânta Evanghelie.

            Interpretarea care exclude orice intenție bună într-o anumită situație este o interpretare depresivă bazată pe un mod de gândire alb-negru de tipul: dacă Maica Domnului nu se duce într-un anumit loc, înseamnă că cei care se duc acolo sunt niște păcătoși.
            Oamenii care gândesc așa proiectează și asupra altora propriul mod de gandire.
            Acest mod de gândire s-a văzut și în blamarea expresiei “Lumea să vină la biserică, nu la club” fără a vizualiza că aceasta este ordine de priorități este normală în contextul rugăciunii.

            Subiectul scrisorii de la Sfântul Munte Athos este prea important pentru a fi tratat printr-o simplă preluare a părintilor și iată că Sinodul a dat o pastorală răspuns neliniștilor lumii. Din nou esența textului este punctată de câteva negații http://basilica.ro/pastorala-sfantului-sinod-la-prima-duminica-din-postul-nasterii-domnului-110524.html

          • Vicus says:

            Eu nu ma leg de mesaj. Dar e plin internetul de “ultimele cuvinte ale lui Steve Jobs” si alte facaturi. Cine este Laurentiu Dumitru, cel caruia ii trimit direct parintii de la Athos scrisori pentru un popor? Si de ce ActiveNews zic ca le-a fost trimisa DIRECT scrisoarea? Ma indoiesc ca cei de acolo se amesteca in chestiunile social-politice din Romania, dar sa zicem ca da. De ce ar face asta prin intermediul unor dubiosi in loc sa o faca prin intermediul BISERICII? Probabil clasica treaba cu “inventam lucruri si le atribuim unor oameni validati de societate, ca sa le dam valoare”. Ar fi de preferat sa fie asta…

          • Mihai Şomănescu says:

            @Vicus ActiveNews a primit scrisoarea, in original, cu semnatura parintelui staret, pe e-mailul redactiei, de la reprezentantul in Romania al Schitului. Dovada ca am publicat-o primii, cu mult inainte de a o prelua altii. Dap, au trimis-o acolo unde scrie “propagandistul”, nu domnului Cristian Pantazi…Ciudat, nu?

            Va cer iertare, parinte, vorbesc serios. Incepe postul si nadajduiesc sa ma impartasesc cu Sfintele Taine.

          • Ioan-Florin says:

            vă rog eu foarte mult să punem capăt acestei polemici, nu duce la nimic bun. De altfel, vă asigur eu că au ceea ce le cereți dvs, dar nu asta e problema. Nu sunt lucruri inventate cu scrisoarea aceea, tocmai asta e tristețea mea.

          • Vicus says:

            As fi preferat sa fie inventate. Eh, sanatosi sa fim. Cu articolul pe care l-ati scris pe 15 noiembrie ati lamurit si mai multe. Sa lasam polemica sa doarma, aveti dreptate.

        • Alina says:

          Părinte, cred că nu enoriaşii sau credincioşii trebuie întrebaţi, ci Patriarhia, din moment ce sunteţi sub egida ei.

          • Ioan-Florin says:

            Păi eu am întrebat aici pe toată lumea. Am zis „cine poate să-mi explice”.

          • Amadeus says:

            Un posibil raspuns ar putea fi ca Patriarhia nu isi asuma, fie in forma, fie in continut mesajul Prodromitilor. Dupa cum exista o probabilitate foarte mare sa nu-si asume nici mesajele Sf. Voastre. De ce? Pot fi exprimate pareri sau explicatii, dar ele raman simple speculatii atata vreme cat, dupa cum bine s-a observat, Patriarhia nu s-a pronuntat (inca) nici intr-un caz, nici in celalalt. Dupa tensiunile mediatice in care BOR a fost implicata (ca a facut sau nu a facut, de ce si cum, oamenii tot s-au smintit), pot doar sa speculez ca BOR a ales o tactica de expectativa. Mai cred ca, si daca s-ar pronunta, nici una din ‘tabere’ nu s-ar simti suficient de lamurita sau indreptatita. E dificil pentru o mama sa congrueze (ne)intelegerile si actiunile foarte diferite ale copiilor ei.

    • Vicus says:

      Iar articolul respectiv despre muzica… Si eu sunt muzician si e plina lumea de muzicieni atei sau agnostici. A intelege muzica nu are musai legatura cu apartenenta la o religie. Cateva comentarii:
      – pentru un om care a cantat rock, e foarte confuz in privinta genurilor muzica, nu exista death-black, etc.
      – nu exista imprimare a unei atmosfere in ADN, nici macar metaforic nu suna bine. Atmosfera dintr-o biserica ortodoxa nu se poate imprima in nici un dac, pentru ca ii despart cam 800 de ani in timp. Nu stim nimic despre daci. Ne place sa ii credem speciali, mistici, atotputernici. Dar nu stim nimic despre ei in privinta asta. Chiar nu.
      – un om care a terminat consevatorul si nu stie ce e muzica psaltica, bizantina, gregoriana, a cam chiulit de la cursuri.
      – inginer de sunet si dirijor. E prima data cand aud de un personaj care a fost ambele. Desigur, are respectele mele, dar nu mi-e prea clar de ce un om care scrie bine si vorbeste de Adevar se ascunde in spatele unui pseudonim, asa cum mentioneaza. Pseudonim pe care nu il zice.

      • Alina says:

        Dle Vicus, dacă eraţi muzician, ar fi trebuit să ştiţi că:
        – există orice tip de muzică în care se combină mai multe genuri sau stiluri, deci şi death-black-grind-techno, şi orice mai trece artiştilor prin cap.
        – există imprimare în ADN a orice, şi fizic şi metaforic. Omul nici n-a vorbit de daci, ci de vremea dacilor, care erau creştini în sec. II.
        – în Statele Unite n-avea de unde să ştie despre muzica bizantină, din moment ce în occident se ştie numai de muzica gregoriană.
        – mulţi din inginerii de sunet mai şi dirijează. nici atâta lucru nu ştiţi…
        Şi dvs. v-aţi semnat cu pseudonim. Şi majoritatea oamenilor de pe net…
        Doamne, ajută!

        • Vicus says:

          Vasile Pop mă cheamă, nu scriu articole sub pseudonim. Nu am scris eu articolul. Vă provoc să îmi spuneți o trupă care cântă death-techno. Omul e român, cum să nu știe că există muzică bizantină? Și eu știu mulți rockeri care nici nu au plecat de la Hristos. Și alții care sunt atei. Și nu cunosc nici unul care să nu fie om în regulă. Nu că nu ar fi.. Or fi fiind ingineri de sunet dirijori, poate chiar îmi dați un exemplu.

        • danielamck says:

          In Statele Unite exista ceva numit “musica bizantina” si unii oameni stiu – nu am nici o idee daca vorbim despre acelasi lucru. Tot ce stiu este ca nu sunt muzicieni de profesie

    • Ioan-Florin says:

      @ „eusuntdevină”
      nu l-am „hulit” eu, s-a hulit singur. iar cuvintele „securist” și „proști” nu sunt din tabloide (sau dvs. citiți numai tabloide?), ci din realitatea dimprejur.
      Doamne, așa e, luminează-i pe părinții și mai marii noștri, dar te rog eu nu numai pe ei, ci luminează-l și pe tot credinciosul. iar pe mine ajută-mă să nu-mi pierd răbdarea.

      • eusuntdevina says:

        1. Parinte ati omis ca am folosi expresia “noua tututor…”

        2. Referitor la, “el s-a facut asa” si “realitate”.. va aduc aminte cuvintele Marelui Pimen – Avva Pimen

        despre realitate
        Aceste cuvinte ale Sfantului Pimen auzindu-le parintele Sisoe, care se intamplase atunci si dansul acolo, s-a minunat si a zis catre dansul: “Cum te voi ferici pe tine, parinte Pimene! Cu adevarat, ca niste pietre de mult pret sant cuvintele tale, pline de har si de slava”. Atunci parintele Pimen a grait iarasi: “Scris este ca cele ce le-au vazut ochii tai, pe acelea sa le marturisesti; iar eu graiesc voua: chiar si cu ochii de veti vedea, sa nu credeti indata”. Apoi a spus o intamplare ca aceasta:

        “Un frate oarecare a fost batjocorit de diavol printr-o nalucire ca aceasta: vedea pe un oarecare frate facand pacat cu o femeie si se tulbura cu gandul, luptandu-se cu patima poftei; deci, ducandu-se, i-a lovit pe ei cu piciorul sau, zicandu-le: “Lasati-va de acum! Pana cand gresiti?” Cand, iata ca afla snop de grau, iar nu oameni. Pentru aceasta va graiesc voua, ca nu indata sa credeti, chiar si cu ochii de ati vedea”.

        ce facem cand fratele a gresit/s-a facut prost si a pacatuit (sau credem asta)

        Au intrebat unii din parinti pe Avva Pimen, zicand: “De vom vedea vreun frate pacatuind, voiesti sa-l mustram?” Le-a zis lor batranul: “Eu cu adevarat, de voi avea trebuinta sa trec pe acolo si-l voi vedea pacatuind, trec pe linga dansul si nu-l mustru”.

        Odata, un frate i-a spus Avvei Pimen, zicand: “De voi vedea vreun frate, despre care am auzit vreo greseala, nu vreau sa-l bag pe el in chilia mea; iar de voi vedea vreunul bun, ma bucur impreuna cu el”. I-a zis lui batranul: “De faci fratelui celui bun putin bine, indoit fa cu celalalt, ca acela este cel neputincios. Caci era cineva intr-o obste, anume Timotei, si auzind egumenul veste de un frate pentru o ispita, l-a intrebat pe Timotei de el. Iar acesta spunandu-i despre ispita fratelui, egumenul l-a sfatuit sa-l scoata afara din obste.

        Apoi fratele l-a intrebat: “Dar daca voi vedea greseala fratelui meu, oare mi se cade mie sa-l acopar pe el?” Iar el i-a zis lui: “De vom acoperi greselile fratelui si Dumnezeu le va acoperi pe ale noastre; si oricand o aratam pe a fratelui si Dumnezeu o arata pe a noastra”.

        Acestea fiind spuse ma intorc la barna din ochiul meu.

        Parintele Anuvie i-a zis lui: “Ce ai putea zice lui Dumnezeu, daca ai vedea pe cel ce greseste si nu l-ai mustra pe el?” Pimen a raspuns: “As zice lui Dumnezeu: Doamne, Tu ai poruncit: Scoate mai intai birna din ochiul tau, si atunci vei vedea sa scoti si paiul din ochiul fratelui. Deci, am pazit cuvantul Tau”.

    • Vicus says:

      In plus… articolul acesta cu metalistul ortodox e atat de reciclat de cativa ani… Uite o versiune mai veche, mai simpla http://www.ortodoxiatinerilor.ro/despre-muzica/18771-de-la-hard-rock-pana-la-death-metal-si-inapoi-la-hristos
      Nu imi plac folosirea pseudonimelor cand vrei sa dai mesaje puternice

      • Alina says:

        N-are nici o legătură articolul unui fost om de radio cu articolul unui performer, tonul este cu totul diferit, alte idei, alt vocabular, cu totul altă poveste, cu totul altă persoană. Ştiu o grămadă de rockeri care s-au întors la Hristos, şi cred că e ceva minunat, de la Dumnezeu. Numai bine vă doresc.

  14. Ioan-Florin says:

    Îmi cer iertare că nu am timp să răspund tuturor comentariilor. Le citesc însă pe toate și iau aminte. Unele sunt foarte interesante, fie că mă critică, fie că îmi dau dreptate, și îmi doresc să revin cel puțin asupra unora.

  15. Luana Rigot says:

    Ati vazut acest articol, parinte, in care sunteti de asemeni nominalizat, de un anonim, desigur… 😦

    http://www.ziaristionline.ro/2015/11/11/colectiv-recviem-pentru-un-vis-marturisirea-unui-ex-rocker/

    • Ioan-Florin says:

      Mulțumesc pentru semnalare. Nu-l văzusem, dar nici nu mă uit după ele. Dar zice, cică, „pr Florescu habar n-are de muzică”. Cam așa e, dar ce, eu am scris despre muzică?? Eu am scris despre bostani și Biserică. Dar cu „origenistul” m-a prins, că l-am editat pe Origen la Polirom, cu ani în urmă, e adevărat. Cu vreo 1500 de ani înainte, l-au editat sfinții Vasile cel Mare și Grigorie de Nazianz. Totuși nu sunt „origenist convins”, cum zice autorul. Eu nu sunt „convins” decât de Evanghelie.

      • Alina says:

        Ce bine că aţi clarificat, părinte! Nimic nu e mai clar împotriva lui Origen decât Evanghelia! Din păcate foarte mulţi intelectuali cad în capcana lui Origen, doar pentru că e genial. Dar nu e obligatoriu să fie cineva prost, ca să fie eretic. Marii eretici au fost oameni foarte inteligenţi. De aceea e nevoie de Sfinţi, ca să ne apere ortodoxia de asemenea căderi. Doamne, ajută!

        • Ioan-Florin says:

          Dacă Evanghelia mărturisea „nimic mai clar” împotriva lui Origen, sfinții Vasile și Grigorie nu ne-ar fi dat să citim din scrierile sale. Așa e cum spuneți, e mare nevoie de Sfinți.

  16. Eul meu ascuns says:

    Pana nu de mult acest blog era dedicat in exclusivitate celor ce pretuiau scrierile parintelui Ioan Florin. De cand a avut curajul sa scrie cateva articole in care a facut o radiografie decenta a comportamentului unor slujitori ai Bisericii cu privire la tragedia din clubul Colectiv, parintele a fost transformat in “vedeta” de catre presa, iar acum diversi “datatori cu parerea” analizeaza fiecare zicere a sa. Au aparut tot felul de “aparatori” ai Bisercii, afectati de faptul ca daca spui ceva despre un comportament neadecvat al cuiva (chiar fiind vorba despre Patriarhul Daniel), esti platit de cineva sa discreditezi Biserica si neamul, esti papistas, tradator sau mai stiu cum si sigur vei sfarsi in focurlie iadului.
    PS Cu siguranta parintele a cautat sa-si faca “imagine” pe tragedia celor de la Colectiv (aceasta afirmatie o poate face doar cineva care probabil ar face acest lucru).
    PPS. Cei care ati “aterizat” intamplator pe acest blog, ar fi bine mai intai sa cititi si alte articole, mai vechi sau mai noi de-ale parintelui si apoi sa va dati cu parerea.

    • Ioan-Florin says:

      „aceasta afirmatie o poate face doar cineva care probabil ar face acest lucru”

      știți povestioara cu omul care stătea la un colț de stradă și aștepta? Îl văd trei trecători. Primul zice, uite un hoț, așteaptă să-i pice ceva. Al doilea zice, uite un nebun, nu știe unde să se ducă. Al treilea îl observă și el: uite un om care s-a oprit să se roage.
      De aceea am zis mai sus: nu există ceva ce se vede „din afară”. Totul se vede numai prin noi.

      • Eul meu ascuns says:

        Doamne, ce diferenta intre comentariile de acum cateva saptamani la articolele dumneavoastra si “improscarile” din aceste zile ale unora care nu vad altceva decat atacarea tarii si a Bisericii, doar pentru ca poti avea si alta parere decat a lor. Ori nu ne mai intelegem sub nicio forma unii cu altii, mai ceva ca la Turnul Babel ori suntem atat de DEZBINATI ca popor, incat chiar ne meritam “soarta”.

      • Oarecare says:

        „Ştiţi povestioara cu omul care stătea la un colţ de stradă şi aştepta?”

        Eu văd peste tot doar oameni cu tendinţe obsesiv-compulsive, mai mult sau mai puţin accentuate… 🙂

        Ce este Nevroza obsesiv-compulsivă? | PAXonline

        Personalitatea obsesiv-compulsivă | Minte Forte

        • Oarecare says:

          Atenţie, sunt două tulburări distincte: tulburarea (de anxietate) obsesiv-compulsivă şi tulburarea de personalitate obsesiv-compulsivă (sau anancastă)! Celor care au fost diagnosticaţi cu sau cred că suferă de TOC, pentru evitarea unor confuzii nu le recomand citirea celui de-al doilea text.

  17. Eul meu ascuns says:

    Cred ca unele comentarii chiar nu mai trebuie gazduite pe aici. Cei care ati citit prin presa franturi dintr-un articol publicat pe acest blog, din care oricum nu ati inteles nimic, ar fi bine sa va vedeti in continuare de “aruncatul cu otrava” pe blogurile voastre preferate. Sau sa stati bine si sa luati aminte!

  18. Ioan-Florin says:

    Două articole excelente, venite dinspre „partea nevăzută” a Bisericii:
    Marius Vasileanuhttp://www.contributors.ro/editorial/partea-nevazuta-a-bisericii/
    Petre Guranhttp://www.contributors.ro/editorial/pentru-ce-sa-ne-cerem-iertare/

    Și un articol foarte echilibrat, scris de părintele Patriciu Vlaicu, profesor de drept canonic la Cluj și consilier al Mitropoliei românești de la Paris. Este singurul consilier al unei Mitropolii care a avut curajul să spună lucrurilor pe nume:

    „Este evident că Biserica, în dimensiunea ei instituțională a ratat ocazia de a-și manifesta public, natural, simplu și firesc, calitatea ei de mamă și durerea sfâșietoare. (…) Părerea mea este că acum s-a manifestat în concret nefirescul excesului de instituționalizare. Excesul de instituționalizare degradează caracterul eclezial și inhibă reacțiile spontane firești. (…) Reproșurile făcute Bisericii în aceste zile au prins în opinia publică și s-au amplificat pentru că în spatele lor este ceva care corespunde percepției publice. Biserica la nivelul instituției, dar și fiecare creștin în parte, ar trebui să asume sincer și smerit starea de fapt. Ar fi foarte grav dacă la o încercare viitoare de acest gen am avea din nou aceeași stângăcie și neînțelegere. Ar fi minunat dacă nu ar mai interveni situații de acest gen, dar din păcate cred că vor mai fi. Trebuie să învățăm din această încercare, să plecăm capul și, cu durere, rușinați că nu am fost la înălțimea momentului, să le dăm șansa copiilor noștri duhovnicești să ne ierte.”
    http://radiorenasterea.ro/constiinta-noastra-in-fata-iubirii-sfasiate-de-durere-2/

  19. mad says:

    Si nu aveti intreaga imagine a absurdului blogosferei. De exemplu, comentatoarea “Andreia” de la articolul http://paulslayer.blogspot.ro/2015/11/incendiul-din-club-colectiv-o-marturie_4.html afirma ca nici nu existati. 😉

  20. Mihai Somanescu says:

    Am cautat acum ceva pe google si gasesc linkul asta, neschimbat, nemodificat, desi cauza care generase etichetarea mea in felul acesta a disparut demult…Frumos, e bine sa-ti reamintesti de oamenii care vorbesc de iertare, a doua sansa, iubire…La 8 luni dupa, sunt tot aici, tot “ucenic de securisti”. Inima de piatra aveti, parinte! Sa va fie de bine

    • Ioan-Florin says:

      🙂 păi ați scos dvs. „cauza”, dar articolul acela neschimbat e deja pe alte bloguri ale „prietenilor” mei. „Cauza” își face efectul în continuare, caută și alții pe google. Vedeți? – cam așa e și cu judecata de apoi.

Leave a Reply

