Întâlniri cu cititorii „Jurnalului scoțian” la Cluj, București și Iași

Așa se face de obicei după ce scrii o carte: te întâlnești cu cititorii ei, ca să te asiguri că ei există și că n-ai scris-o degeaba. Așa că mă supun și eu acestui ritual și vă dau întâlnire în zilele următoare,  împreună cu invitații mei, la Cluj, București și Iași. Nu știu despre ce vom vorbi, că eu cam am fugă de idei și trec ușor de la una la alta, dar în mod sigur invitații mei vor vorbi mai interesant decât mine și totul rămâne ca eu să nu spun vreo prostie.

Programul este următorul:

– La Cluj, vineri 26 mai, la Librăria Humanitas (str. Universității nr 4), de la ora 17, împreună cu părintele și scriitorul Ioan Pintea.

– La București, sâmbătă 27 mai, la târgul de carte Bookfest (standul Editurii Polirom), de la ora 14, împreună cu doamna profesoară Francisca Băltăceanu.

– La Iași, marți 30 mai, la Librarium Palas, de la ora 18, împreună cu scriitorii Florin Lăzărescu și Lucian Dan Teodorovici.

Ca să mă și laud un pic, vă invit să citiți mai departe două recenzii despre cartea mea:

image description

Părintele Constantin Necula, în QMagazine, atât de frumos că m-a făcut să roșesc: „Cartea preia tonusul Verbului imediat. Un puzzle de viață remarcabil redăruit cititorului, o memorie imediată care schimbă emoții cu tine, cititorul, oricât de neatent ai fi. (…) Nici nu știu ce anume face cartea atât de frumoasă. Viața din ea, luciditatea Părintelui ori acrivia Cercetătorului, freamătul de fericire evanghelică? Icoane de oameni, momente de viață, exotism (nepalez, scoțian ori japonez), amestecat cu o frescă umană rănită, a lichelismului cu gust de aguridă, desprins din galeria populismului românesc – politic și bisericesc deopotrivă. (…) Iremediabil lucid, scriitorul propune un Letopiseț al românilor de aici și de pretutindeni, cu discreția omului care-și iubește slujirea și limba în care-și deconspiră iubirea. Răspunsul către lumea noastră a unui pelerin la porțile libertății însingurate.” (http://www.qmagazine.ro/te-rog-mami-pot-sa-stau-langa-dumnezeu_342529.html)

Jovi Ene, pe blogul filme-cărți.ro (http://filme-carti.ro/carti/jurnal-scotian-de-ioan-florin-florescu-63677/): „Ce am descoperit la Ioan-Florin Florescu? Pe de o parte, așa cum ziceam și mai sus, un excepțional talent de povestitor, având o foarte bună observație a micilor evenimente, acțiuni și personaje pe care ți le oferă viața în fiecare zi (…) Pe de altă parte, ceea ce surprinde cu adevărat pe cei care nu-l cunosc și care sunt mai depărtați de instituția Bisericii, este felul în care părintele Florescu scrie despre ortodoxism, credință și religie. Cuvântarea acestuia, fie atunci când explică dogme sau fraze din Biblie, fie când povestește despre Paște sau Crăciun, traduceri ale textelor sfinte sau Grădina Ghetsimani, este una plină de prietenie, de bunăvoință, încercând și reușind să fie nepretențios și ușor de înțeles nu numai de preoți sau teologi, ci și de oamenii simpli, credincioși sau atei, apropiați sau depărtați de religia ortodoxă.”

La bună vedere, în țară!

7 thoughts on “Întâlniri cu cititorii „Jurnalului scoțian” la Cluj, București și Iași

  1. Ieeei. Va asteptam cu drag la Cluj. Aveti oadmuratoare de 10 lunite, fetita mea, Ema, care sper sa aiba rabare la lansare 🙂

  2. Ca să fie laudă, recenziile ar fi trebuit​ să remarce umflând cumva calitățile textelor din carte – ceea ce nu este cazul: spre lauda lor, au spus adevărul.:)
    Binevenită cartea, majoritatea textelor le-am citit la publicarea pe blog, dar nu de puține ori am reluat lectura, lămurindu-mi nedumeriri mai vechi, felicitări părinte!

Lăsați un comentariu